people

TüRqcH€ ß Klavye

İbrahim Dağlı ' nın yazısını aynen sizlere sunuyorum.Bende bu konuda bir makale yazmak üzereydim ki tam hislerime tercüman olan bu makaleyi gördüm.Bu vesile ile İbrahim'e teşekkürü bir borç bilirim.Her zaman dediğim gibi "Diline saygısı olmayanın hiçbirşeye saygısı olmaz olamaz.."

Uzun zamandır internette i,ş,ü,ğ,ö,ç, gibi harfleri noktasız kullananlar mevcut. Bu olay kabul edilebilir bir şeydi; kimisi yurt dışında yaşadığı için istesede kullanamıyordu, kimisi de küresel platformlarda yazıştığı için bu şekilde yazı yazmaya alışmışlardı. Zamanla, sesli harfler yutulmaya başlandı, yine Polyannacılık oynadık ve “günde zilyon saat yazı yazıyor, hızlı olması lazım” dedik. Sonra bir baktık, lûgattan a,s,ş,c,ç,k,v,e,b gibi harfler silinmiş yerlerini @,$,ch,j,q,w,€,ß gibi Türk Alfabesi’nde bulunmayan harf ve semboller almış. Bu noktaya kadar herşey kabul edilebilir biçimdeydi, sonuçta hepimiz kısaltmaları kullanıyoruz. Dünya çapında anti-asl* bir gruba rastlamadım şahsen :) Fakat olay mantığı aştı, “hızlı yazması lazım heralde”yi geçti ve mümkün olduğu kadar farklı ve okunaksız yazmaya geldi. Bu değişime karşı ufak mırıldanmalar oldu fakat, kimse doğru düzgün “DUR” demedi bu olaya. Tikkylerle başlayan bu anlamsız akım, günümüzdeki popülerliğine kapılan ve kendilerine “emo” diyen bir grup (büyük bir grup) insan tarafından sürdürülmeye hatta geliştirilmeye devam etti.

Peki bu durumdan kimse rahatsız olmuyor mu ? Elbette rahatsız olanlar var, fakat gerekli tepki gerektiği şekilde gösterilmiyor. Ben, İzmir’de bir türkü barda “Ahmet Kaya - Şafak Türküsü”nü istek olarak ilettiğim zaman “Burası Türkiye, Ahmet Kaya çalmayız biz” cevabını aldığımı hatırlıyorum. Peki aynı Türkiye, neden bu denli büyük ve saçma bir davranışa tepki göstermiyor?

Peki ne yapmalı? İnternet irili ufaklı, 100 hitli 500bin hitli bu site gibi sitelerden oluşuyor, e bu siteler de yerden bitmiyor. Hepsinin yöneticileri (webmasterları) var. Bu şekilde yazı yazan, kişiliği oturmamış insanları sitelerimizde barındırmayacağız. Ben kendi sitelerimde bu gibi kişileri barındırmayacağıma söz veriyorum, ya siz? Ben yorum yazdırmam, forumu olan üyeliğini yasaklar, arkadaşlık sitesi olan arkadaşlarına mesaj atmasını engeller, RPG oyunu olan para kazanmasını engeller… Bu şekilde seve seve olmasa da “bir şekilde” Türkçe yazmayı öğretiriz.

Geçmişini bilen herkesin tepki göstermesi gerektiği bir konu hakkında yazdığımı düşünüyorum. Sonuçta bir sayısal öğrencisi olaraktan kimseye tarih dersi vermeye niyetim yok. Fakat, ilkokulda her gün “Andımız”ı okuyan, her pazartesi cuma “İstiklal Marşı”nı okuyan, o sıraya her oturduğunda karşısında M. Kemal ATATÜRK’ü gören bireyin böyle önemli bir konuda duyarlı olması gerektiğini düşünüyorum. Yanlış düşünüyorsam “߀ni z€Rr€ ilqil3ndirmes, s!zin TüRqcH€nis ic!n kıLıMı kıPırD@tm@m” diye yorum yazın bu mesaja ben anlarım…

*Orjinali

2 yorum:

sevdalinka dedi ki...

Tam manasıyla hislerime tercüman oldunuz. Teşekkür ederim. Beni ilgilendiriyor! Bu konuda çiğ milliyetçilik yapıp mantıksız tepkileri de yersiz buluyorum, düzeltmek için hiçbir şey yapmadan sadece tepki vermek de bu durum kadar yıkıcıdır. Esenkalın

aLpamiS dedi ki...

Ne mutlu ki bu düşüncede insanlar hala doğru olanın peşinde koşuyorlar ..

Yorum Gönder